Loading...

Binnenvaartvlog

Binnenvaartvlog
Loader
  • Begin
  • Categorieën
  • Het team
  • Waarom vloggen?
  • Vlogger worden?
  • Opleiding en Carrière
  • Links
  • Contact
  • Home
  • Containerschip-Futuro-bij-Betteck-Drone-Binnenvaart

    Containerschip-Futuro-bij-Betteck-Drone-Binnenvaart

    Views 22
    Ken Rijkers Published17/12/2018
    Favorite
      0.0/5

      Comments are closed

      RSS De Binnenvaartkrant nieuws
      • Meedenken met de rivier: drie constructies voor binnenvaart en wateropslag [OPINIE]
      • Droogte: mogelijk omvaren wegens éénrichtingsverkeer op IJssel
      • Koppelverband uit vaargeul bij Oberwesel gesleept – Rijn weer vrij
      • Langere rondvaart Museumwerf doet ook Utrecht aan
      • Beperkt schutten bij Sluis Eefde
      Instagram

      binnenvaartkrant

      Gister was de proefvaart van de Ab Initio. Het nie Gister was de proefvaart van de Ab Initio. Het nieuwe opleidingsschip van het STC. Dit schip werd gebouwd van gerecyclede materialen en heeft een hybride voortstuwing. Het schip kan zelfs gedeeltelijk eigen energie opwekken. Naast instructieschip fungeert de Ab Initio als innovatief fieldlab. 
Foto's rechten: @mediacreatorsofficial 
#binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #maritiem #marine #maritime #abinitio
      Feestelijk werd de Ever Alot in de namiddag van 12 Feestelijk werd de Ever Alot in de namiddag van 12 augustus binnengehaald met een erehaag van spuitende blusboten. De Ever Alot van rederij Evergreen is momenteel het grootste containerschip ter wereld, met een capaciteit van 24.004 TEU. Het is een nieuw Ultra Large Container Vessel en het meerde af in de Amazonehaven bij ECT. #binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #maritiem #marine #maritime #rotterdam #evergreen #everalot
      De Duitse industrie zal nog weken last hebben van De Duitse industrie zal nog weken last hebben van de lage waterstand. Logistieke bedrijven hebben hun binnenvaart op delen van de Rijn stopgezet, spoor- en wegvervoer hebben slechts beperkte capaciteit. De aangekondigde regen lijkt een druppel op de gloeiende plaat.

Vorige week kondigde de Britse krant Guardian aan dat de Rijn binnen enkele dagen volledig geblokkeerd zou zijn, met alle gevolgen van dien voor de Duitse industrie en elektriciteitscentrales die van de aanvoer over water afhankelijk zijn. De waterstanden werden inderdaad alarmerend laag met gisteren – maandag 15 augustus – het voorlopige dieptepunt van 31 centimeter bij Kaub, maar de Rijn is niet gestremd. Er varen nog steeds schepen, ook door het ‘gebergte’, al kunnen ze amper een vierde of minder meenemen van hun normale laadvermogen.

Niet geblokkeerd

“Het ziet er naar uit dat de waterstand deze week zal stabiliseren”, zegt Leny van Toorenburg, nautisch-technisch specialist bij Koninklijke Binnenvaart Nederland. “Het is niet zo dat de Rijn wordt geblokkeerd. Schepen nemen minder mee, maar er is nog steeds scheepvaart, ook van grotere schepen, die naar verhouding nog minder meenemen. Er zal de komende dagen in Zwitserland regen vallen, maar of dat voldoende is…” Er zijn bij KBN  geen meldingen over schepen die in de problemen zijn gekomen als gevolg van het lage water. “De schippers weten om te gaan met lage waterstanden.“ #binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #maritiem #marine #maritime #kaub #rhine #germany
      “Al jaren is bekend dat de klimaatverandering to “Al jaren is bekend dat de klimaatverandering tot gevolg heeft dat de schommelingen tussen hoog en laag water op de Rijn zullen toenemen. Om daarmee om te kunnen gaan, is een diversiteit nodig van schepen. Met hoger water moet je andere schepen in kunnen zetten dan tijdens laag water zoals nu.” Aldus ASV-woordvoerster Sunniva Fluitsma afgelopen zaterdag 13 augustus bij Omroep Max op Radio 1.#binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #maritiem #marine #maritime #schipper #water #laagwater
      Duitse beleidsmakers beloven al jaren vaarwegenpro Duitse beleidsmakers beloven al jaren vaarwegenprojecten te gaan versnellen, maar daar is in de praktijk weinig van te merken. Door de huidige lage waterstanden worden bottlenecks nog problematischer voor de binnenvaart, aldus binnenvaartbond BDB.

Industriebedrijven die op binnenvaartvervoer zijn aangewezen dreigen het lastig te krijgen. Dit geldt onder meer voor de chemie- en staalsector. De Duitse verkeersminister Volker Wissing zei onlangs nog dat bouwwerkzaamheden aan de vaarwegen sneller moeten worden gepland en uitgevoerd. Ook zijn voorgangers deden gelijkaardige uitspraken. Volgens de BDB is het nu hoog tijd om dit ook echt te gaan doen. #binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #marine #maritiem #maritime #schipper #duits #germany
      Sommige schippers verklaren zich solidair met de b Sommige schippers verklaren zich solidair met de boerenprotesten en hangen de Nederlandse driekleur ondersteboven op hun schip. Zoals hier het ms Aletta van schipper Henk Bernouw. De schipper heeft een duidelijke reden voor de solidariteit. “Ik ben sinds een jaar getrouwd met een boerendochter.” Maar de afkomst van zijn echtgenote Ditske is zeker niet de enige reden om de kant van de boeren te kiezen. “De stikstofproblemen raken de binnenvaart niet direct maar indirect gaat de binnenvaart hier ook mee te maken krijgen. Ik vervoer al jarenlang veevoeders en als er minder vee is, zal dat ook minder worden.” #binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #marine #maritime #maritiem #schipper #boer #vee #protest #boeren
      Zondag 7 augustus zakte de Pegel in Kaub onder de Zondag 7 augustus zakte de Pegel in Kaub onder de vijftig centimeter. Geen historische zeldzaamheid, maar wel een punt van zorg voor de Rijnvaart. ELWIS, de website van WSV (Wasserstraßen und Shifffahrtsverwaltung) waarop de waterstanden worden bijgehouden, geeft aan dat de komende dagen de waterstand weer iets terugveert. #binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #maritiem #marine #maritime #kaub #water #laagwater #schipper
      De lage waterstand op de Rijn verergert Duitse ene De lage waterstand op de Rijn verergert Duitse energiecrisis, aldus Albert Jan Swart, Sectoreconoom Industrie, Transport & Logistiek bij ABN AMRO in Headlines & Insights. “Net nu de Duitsers vanwege het tekort aan gas meer kolen nodig hebben, wordt de capaciteit van de binnenvaart beperkt. Dat kan ernstige gevolgen hebben, aangezien meer dan de helft van de kolen die de Duitsers importeren via de Nederlandse binnenvaart wordt aangevoerd.” #binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #maritiem #marine #maritime #schipper
      Nederland kampt sinds woensdag (3 augustus) met ee Nederland kampt sinds woensdag (3 augustus) met een ‘feitelijk watertekort’. Daarmee is een einde gekomen aan de periode van ‘dreigend watertekort’. De waterverdeling is nu toevertrouwd aan Managementteam Watertekorten (MTW), bestaande uit Rijkswaterstaat, waterschappen, drinkwaterbedrijven, provincies en betrokken ministeries (LNV, EZK en IenW). Voor de scheepvaart in Nederland heeft dit niet direct consequenties, maar het lage water in Nederland en de omringende landen heeft wel gevolgen voor de situatie waaronder de schippers moeten werken. #binnenvaartkrant #binnenvaart #scheepvaart #maritiem #marine #maritime #schippers #laagwater #water
      Laad meer... Volg op Instagram
      Meest bekeken
        • De Binnenvaart!

        Verschillende schepen op het Amsterdam-Rijnkanaal / Very Nice Looking Ships | Binnenvaart

        • 100
        • 0
        • 503
        • Onderhoud en reparatie

        Reparatie van scheepsschroef | Binnenvaart

        • 100
        • 0
        • 503
      Nieuwe videos
        • De Binnenvaart!

        Koppelverband Explosief 1 & 2 | Binnenvaart | shipspotting

        • 22/07/2022
        • 257
        • De Binnenvaart!

        Binnenvaartschip Fasaly op het Lekkanaal | Binnenvaart | Shipspotting

        • 22/07/2022
        • 198
      © 2022. Alle rechten voorbehouden. Binnenvaartvlog. Disclaimer. Privacybeleid.